Hekla lyslykt

Har hekla min frste lyslykt, og etter ha sett p forskjellige oppskrifter s tenkte jeg skulle prve meg frem p egen oppskrift, og ble igrunn veldig fornyd med den :-)

Litt feil glass til denne modellen, siden det er beregnet for et annet glass. Men ble fornyd med min frste som jeg har tatt inspirasjon i mnsteret p en av dukkekjolene jeg har laget. :-) Slik som disse kjolene som har vrt siste ukas prosjekter :-)

Men tenkte jeg skulle dele oppskrifta om noen kunne tenkt seg prve, og blir det lagt ut p andre blogger/sider skal oppskrifta linkes tilbake til meg. Legg gjerne igjen en kommentar som linker til innlegget :-)

Jeg har brukt Gjestal bomull sport garn og heklenl 4,5mm

Lag en magisk sirkel(evt 4 lm i som er lenket til en sirkel)
1: 3 lm og 13 st, kjm i 3lm i beg av omg (14 st)

2: 3lm, en st i samme maske, 2 st i kver maske runden ut, kjm i 3 lm i beg av omg (28 st)

3: 3 lm, #2 st i neste st, 1 st i neste, rep fra # ut omg, kjm i 3 lm i beg av omg ( 42 st)

N heklet jeg kun p bakerste maskelkke

4: 1 lm, fm i samme m, 1 fm i hver maske runden rundt, kjm i frste m i beg av omg (42 m)

5: 4 lm, hopp over 1 fm, 1 st hver av de neste 2 fm, 1 lm, hopp over 1 fm, # 1 st i hver av de to neste fm, 1 lm, hopp over 1 fm, rep fra # ut omg, 1 st i siste fm, kjm i 3 lm i beg av omg.

6: kjm i 1.lm bue, 1 lm, 1fm i samme lm bue, #(5 st med 1 lm mellom hver st) i neste lm bue, fm i neste lm bue, rep fra # ut omg, kjm i 1 fm av omg

7: kjm i neste m, kjm i lm bue, 1 lm, fm i samme lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 1 lm, #hopp over til neste lm bue, fm i frste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 1 lm, rep fra # ut omg, kjm i frste fm p omg

8: kjm i frste lm bue, 1 lm, fm i samme lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue 2 lm, # hopp over neste lm bue, fm i neste lm bue(som er 3 lm), 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 2 lm, rep fra # ut omg, kjm i frste fm p omg.

9: kjm i frste lm bue, 1 lm, fm i samme lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, 3 lm, hopp over neste lm bue, # fm i neste lm bue, 3 lm, fm i neste lm bue, hopp over neste lm bue, rep fra # ut omg, kjm i omg frste fm.

10: kjm i frste lm bue, 4 lm, (1 st, 1 lm, 1 st, 1 lm, 1 st, 1 lm, 1 st) i samme lm bue, fm i neste lm bue, # (5 st med 1 lm mellom hver st) i neste lm bue, fm i neste lm bue, rep fra # ut omg, kjm i 3 lm p beg av omg.

11: som runde 7

12: som runde 8

13: som runde 9

N skal det vre hyt nok til et lite syltetyglass, nskes det lages til et strre syltetyglass, repeter de siste 4 rundene

14: kjm i lm buen, 3 lm, 2 staver til i samme lm bue, 4 st i neste lm bue, # 3 st i neste lm bue, 4 st i neste lm bue, rep fra # ut omg, kjm i 3 lm i beg av omg, avslutt

Da er det mulighet for sette bnd i mellom stavene :-) s kan man pynte med andre ting om nskelig :-)

AngelMomHilde

Laga en til samtidig som jeg noterte oppskrifta. s toppa jeg den med ei krone. Og fant et lite glass til den frste jeg laga i gr/natt. Satt p dem bnd som er kjpt p Nille for lenge siden. Det er brunt med steiner og kuler i gull, brun og litt hvitt. Skal lage hvite sommerfugler som tillegg for se hvordan det blir. Eventuelt bytter pyntebndet i hvitt silkebnd :-)

Bildet er bare forn illustrere 3 forskjellige strrelser p glassene. Brukte forvrig det mellomste glasset p bildet ovenfor dette bildet som modell i stede for det strste :-)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

AngelMom Hilde

AngelMom Hilde

26, Orkdal

Jente p 25 r, gift med Frode og sammen har vi to nydelige jenter: Emilie Marie p 4,5 r og englejenta Amanda Elise som ble 4 dager. P fritiden bedriver jeg med hekling, jobber som bowlingvert og driver litt med bowling selv. Her er min hverdag og min hjelp i sorgprosessen av miste englejenta vr.